شخصیت و شخصیت پردازی در آثار زویا پیرزاد، سپیده شاملو، فریبا وفی
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشکده علوم انسانی
- نویسنده فاطمه خاکسار
- استاد راهنما مهدی خادمی کولایی
- تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
- سال انتشار 1388
چکیده
چکیده ندارد.
منابع مشابه
تحلیل شخصیت در آثار فریبا وفی
هدف پایان¬نامه¬ی حاضر تبیین و تحلیل چگونگی شخصیت زنان و مردان، در داستان¬های نویسنده¬ی معاصر، فریبا وفی، است. در این پژوهش، شخصیت¬های اصلی و فرعی با شیوه¬ی توصیفی- تحلیلی، در سه رمان برگزیده¬ی وفی با نام¬های "پرنده من"، ترلان" و "رویای تبت"، بررسی می-شود. رویکردهای روان¬شناختی و جامعه¬شناختی نیز در این نقد و بررسی به¬کار می¬رود. در آثار مورد نظر، تعداد تیپ¬های فرعی و ایستا بیش از شخصیت¬های اصلی...
15 صفحه اولبررسی مسائل مشترک زن در دو داستان «چراغها را من خاموش میکنم» زویا پیرزاد و «پرنده من» فریبا وفی
نویسندگان زن در آثار خود اغلب به زندگی و مسائل زنان میپردازند و نگرش و دیدگاه خود نسبت به زن و جایگاه او در جامعه را بیان میکنند. زویا پیرزاد و فریبا وفی نیز به عنوان نویسندگانی رئالیست تمام تلاش خود را صرف شرح جزئیات زندگی زنان کردهاند. درپس آثار این دو نویسنده اندیشهها و تصورات مشترکی دررابطه با شخصیت زن به چشم میخورد. هدف پژوهش حاضر بررسی مسائل مشترک شخصیت اصلی زن در داستانهای «چراغها...
متن کاملتحلیل متغیر جنسیّت در گفتمان غالبِ نویسندگان زن ایرانی بر اساس الگوی زبانی سارا میلز (مطالعۀ موردی: رمان های عادت می کنیم، انگار گفته بودی لیلی و پرندۀ من)
پژوهشگرانِ جامعهشناسی زبان و منتقدان فمینیست، بهویژه فمینیستهای پسامدرن، نظریاتی دربارۀ ویژگیهای زبانی آثار زنان و تفاوت آن با آثار مردان ارائه کرده و کوشیدهاند به این پرسش پاسخ دهند که «آیا اساساً زبان زنانه وجود دارد یا نه؟». در پژوهش حاضر، ضمن بررسی و نقد رویکردهای مختلف دربارۀ ویژگیهای زبانی آثار زنان، بر الگوی زبانی مشترک آثار نویسندگان زن، به عنوان روشی برگزیده در تحلیلِ ویژگیهای زبا...
متن کاملرمان روانشناختی و آثار سپیده شاملو
ژانر روانشناختی جایی است که ادبیات عامهپسند و ادبیات نخبهگرا به هم میپیوندند و بدینگونه آثاری خلق میشوند که برای هر دو طیف خوانندگان جذاب محسوب میشود. این ژانر، هم در بُعد علمی و هم در شیوۀ روایت هنرمندانهاش، از نتیجۀ دریافتهای علم روانشناسی و شاخههای مختلف آن بهویژه روانکاوی سود میجوید. در این شیوۀ داستانپردازی، نویسنده برای ترسیم زندگی و هویت انسانی، مستقیما به ذهن و روان آدمی ...
متن کاملشخصیت و شخصیت پردازی در مقامات حریری
شخصیت، در مقامات حریری، عنصر اصلی و محور همة مقامات است. شخصیتهای اصلی، در غالب مقامات، ایستا به نظر میرسند اما به سبب حرکت رو به رشد با فراز و نشیب و تغییرات فکری، روحی، اعتقادی و فیزیکی، از مقامه نخست تا مقامه آخر به عنوان یک داستان بلند، شخصیتهایی پویا به حساب میآیند. شخصیتهای فرعی در مقامات حریری، شخصیتهایی ساده و ایستا هستند که به ندرت تا حد شخصیت اصلی پیش میروند و به جای آنها ایفا...
متن کاملبررسی تطبیقی شخصیت پردازی در رمان های سیمین دانشور و زویا پیرزاد
چکیده شخصیت و شخصیتپردازی، یکی از عناصر اصلیِ داستان است. در اکثر رمان ها و داستان ها – بهویژه آثار رئالیستی – عنصر شخصیت، نسبت به بقیهی عناصر، اهمیت و کارکرد قابل توجهتری دارد. به عبارت دقیقتر مثلاً اگر آثار حادثهای، رویداد محورند، آثار رئالیستی، معمولاً شخصیت محورند. با توجه به همین امر، در این رساله شخصیت و شخصیتپردازی را در دو رمان رئالیستی از دو نویسندهی معاصر بررسی و مقایسه کردهایم...
15 صفحه اولمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشکده علوم انسانی
کلمات کلیدی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023